Miesta



Byť mladým je nebezpečné. Príbeh o láske, strate a pomste.


Orig. názov:Místa
Žáner:dráma

Krajina:Česko
 
Réžia:Radim Špaček
Scenár:Ondřej Štindl
Kamera:Jaromír Kačer
Hudba:David Boulter, Václav Havelka
Hrajú:Vladimír Polívka, Johana Matoušková, Jan Cina, Robert Nebřenský, Jiří Štrébl, Jakub Gogál, Ivan Romančík st., Ondřej Malý, Taťjana Medvecká, Martina Černá
OBSAH filmu Miesta (Místa):
Byť mladým je nebezpečné. Dvaja devätnásťroční chalani Adamovi (Vladimír Polívka) a Markovi (Jan Cina) sa v rodnom meste nudia, ale zároveň nevedia, čo by vlastne od života chceli. Vtedy do ich sveta vstúpi Anna (Johana Matoušková), dcéra miestneho prominenta, a prinesie so sebou tajomstvo, napätie a túžbu.  
Zdanlivo nudné a prázdne mesto pred nimi začína odhaľovať temné spodné prúdy. Annin otec sa snaží dcéru chrániť ako sa len dá, a keď sa trojica zapletie do konfliktu končiaceho krvavou bitkou, spustí sa lavína nečakaných udalostí.
Miesta sú novým projektom tvorcov filmu Pouta, ktorý v roku 2010 získal 5 Českých levov v hlavných kategóriách. Tentokrát sa dej odohráva v 90. rokoch v malom meste, kde sa nedá robiť takmer nič, a zároveň tak trochu všetko.
"Pre mňa sú Miesta predovšetkým príbehom o mladých ľuďoch, ktorí vstupujú do sveta dospelých – a ten býva často plný sebectva, podrazov a krutosti, o čom sa naši hrdinovia čoskoro presvedčia na vlastnej koži. Ja som vyrastal a dospieval na pražskom sídlisku, ale tú túžbu odísť preč, čo najďalej, niekam do sveta, som v sebe nosil aj ja , takže postavám v našom filme dokonale rozumiem, " hovorí režisér Radim Špaček. "Mám radosť, že medzi hercami funguje vzájomná chémia. 
Predstaviteľ hlavnej úlohy Vladimír Polívka si ma získal veľmi neobvyklou kombináciou citlivosti, až akejsi zraniteľnosti a zároveň divokosti, "šoumenstvom", zmyslom pre humor a veľmi poctivou prípravou. Ale to najdôležitejšie má dobrý herec vždy v očiach," dodáva režisér.
Realizáciu a distribúciu tohto filmu finančne podporil Audivizuálny fond.



Zdieľať film na Facebooku


Dá sa vám tento film pozrieť online alebo ste našli problém? Existujú SK alebo CZ titulky? Dajte nám vedieť.